Ticari mekan tasarımı bir tür iletişim stratejisidir. Yaratılan konsept müşteriyle ürün arasında doğru bir denge kurmalıdır.
Ticari mekan tasarımı da bir iç tasarım sanatıdır. Ancak burada çevre ya da ortam ticarî bir amaç için tasarlanmaktadır. Tasarımcıı o mekânı işvereninin mal ya da hizmetlerini daha iyi satabilmesini hedefler. Bu iş bir iç mekân mühendisliğidir, mekân incelenir ve orayı kullanacak tüketicilerin davranışlarına cevap verecek şekilde bir iç tasarım yapılır.
Tasarımda öncelikle iş sahibinin ne yapmak istediğini anlamaya çalışırız. Bir markayı mı tanıtıp sunmak istiyor; yoksa satışlarını mı artırmayı hedefliyor? Bu bir iletişim stratejisidir tabii ki. Tüketiciye yaklaşmak ve yaklaşırkenki amacı anlatmak çok önemli.
Tasarımcı, iç mekân mühendisi gibidir. Mekânı inceler ve tüketicilerin davranışlarına cevap verecek şekilde bir iç tasarım yapar.”